در این قسمت به پرتکرارترین سوالات کاشت مو پاسخ داده شده است.

 در این قسمت به پرتکرارترین سوالات کاشت مو پاسخ داده شده است.

در این قسمت به پرتکرارترین سوالات کاشت مو پاسخ داده شده است.

سوالات متداول

1- آیا کاشت مو فقط برای مردان استفاده می شود؟

خیر ، با توجه به اینکه کاشت مو بیشتر توسط مردان انجام می گیرد اما زنان نیز می توانند به روشهای مختلف، کاشت مو، را انجام دهند.


2. جهت پیوند مو، موهای لازم را از چه قسمتی تهیه می کنند؟

هر فرد برای کاشت مو دارای یک ناحیه دهنده است که این ناحیه دهنده در واقع در پشت سر هر فرد قرار گرفته است که بعنوان بانک مو یاد می کنیم . در واقع  این ناحیه  ذخیره ای است برای موهایی که برای کاشت مو استفاده می شود. فولیکول های مو به طور کلی از ناحیه پشت سر و بالای گردن (نوچال nuchal) گرفته می شوند؛ در موارد بسیار نادر که به اندازه کافی موهای سالم در این ناحیه وجود نداشته باشد، فولیکولهای مو از سایر قسمت های بدن مثل بازوها یا قفسه سینه برداشته می شوند


3.دلایل ریزش مو چیست؟

دلایل متعددی منجر به نازک شدن و سپس ریزش موها می شوند از جمله: ارث و ژنتیک، بیماری های پوستی، زخم و خارش، استفاده از برخی داروها، بالارفتن سن، استرس و فشارهای روحی و.... به همین دلیل پیش از انجام درمان طاسی سر نیاز به بررسی علل ریزش و طاسی می باشد.


4.انواع روش های کاشت مو چیست؟

کاشت مو به روش های مختلفی انجام می گیرد که  به صورت زیر می باشند:


5.کاشت مو چقدر درد دارد؟ آیا درد کاشت مو زیاد است؟

برای انجام پیوند مو، در قسمتی که قرار است پیوند صورت گیرد، بی حسی تزریق می شود، و هنگام پیوند هیچ گونه دردی را احساس نمی کند و بعد از اینکه اثر بی حسی از بین رفت درد خفیفی حس می کند که برای یک یا دو روز از پماد یا داروی مسکن استفاده می کند.


6.کاشت مو چند ساعت طول می کشد؟

یک روش معمول کاشت مو بین 2 تا 4 روز  طول می کشد. با این حال، اگر به تعداد بیشتری گرافت نیاز دارید، جراحی ممکن است بیشتر طول بکشد. قطعا هرچه میزان ریزش مو بیشتر و ناحیه مورد نیاز پیوند وسیع تر باشد، کاشت مو نیز بیشتر طول خواهد کشید.


7.جدیدترین روش کاشت مو چیست؟

شاید بتوان کاشت موبه روش SUT  و کاشت مو به روش نئوگرافت را جدیدترین شیوه های کاشت مو در جهان دانست.


8.دوران نقاهت بعد از کاشت مو چقدر است ؟

  • زمان لازم برای بازگشت به محل کار: 7 روز

  • زمان لازم برای بهبود حال عمومی:2-5 روز

  • طول زمانی که پوست فرد حساس است: 7 تا 14 روز

  • زمان لازم برای رشد کامل موها: یکسال

  • زمانی که فرد می‌تواند ورزش‌های عادی خود را انجام دهد: دو هفته

9.هزینه کاشت مو چقدر می باشد؟

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از مهمترین این عوامل وسعت ناحیه مورد پیوند می باشد که طبعا با ناحیه وسیع تر نیاز به تعداد بیشتر فولیکول های پیوندی و زمان طولانی تر انجام پیوند دارد. عوامل دیگری که بر  هزینه مو تاثیر مستقیمی دارند عبارتند از روش کاشت، اعتبار و تجهیزات کلینیک، تخصص و تجربه پزشک.

شما می توانید جهت مشاوره با  کلینیک پوست و مو دکتر وارث تماس بگیرید.


10.دلیل ریزش مو بعد از کاشت چیست؟

دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو، واکنش طبیعی بدن است زیرا پیوند مو به بدن انسان، شوک می دهد و موها می ریزند، ولی فولیکول های مو باقی مانده و دوباره رشد می کنند. ریزش مو قسمتی از روند درمان می باشد زیرا فولیکول های مو از بخش پرتراکم به بخش کم تراکم در سر پیوند زده می شوند، به همین دلیل به موها شوک وارد می شود.


11. آیا کشت مو دائمی است؟

از آنجا که موهای ناحیه اهداکننده از نظر ژنتیکی با بقیه موهای شما یکسان هستند، خطر رد کردن پیوند به هیچ عنوان وجود ندارد و فولیکول های مو پیوند شده از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند و در طول زندگی شما به رشد خود ادامه می دهند. البته ممکن است در مناطق مختلف سرتان متوجه ریزش موی کمی شوید که می توانید با نظر پزشک از روش های درمانی مکمل کاشت مو استفاده کنید.


12-سن مناسب برای کاشت مو چه سنی است؟

به طور کلی سن مناسب کاشت مو، بالای 25  سالگی و درحدود ۳۰ سالگی است. توصیه می شود که در سنین کمتر از این سن، مردان جوان از درمان های دارویی برای درمان ریزش مو استفاده کنند و پس از تثبیت وضعیت ریزش مو، مشخص شدن وضعیت بانک مو و الگوی طاسی، اقدام به کاشت مو کنند.

البته سن مو یکی از فاکتورهایی است که در کاشت مو تاثیر دارد که باید فاکتورهای مختلف را در نظر بگیریم


13- قبل از کاشت مو چه اقداماتی باید انجام داد؟

از یک هفته قبل از کاشت تا یکماه  بعد از کاشت از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنید ، از ۳ روز قبل از کاشت از مصرف مواد غذایی خون ساز مانند:  گوشت قرمز، میوه و سبزیجات، پسته، جگر، اسفناج، سالاد، عسل، گردو، گوجه، خیارشور، املت و حبوباتی  نظیر لوبیا و عدس تا آخرین روز کاشت جداً خودداری شود. جهت اطلاع بیشتر  به بخش مشاوره نکات مهم قبل از کاشت مو مراجعه نمایید.


14- بهترین فصل برای کاشت مو چه فصلی است؟

هیچ دوره ای بهترین زمان برای کاشت مو نمی باشد و در هر فصل یا زمانی کاشت مو به راحتی قابل انجام است. تنها نکته ای که در خصوص زمان کاشت مو می توان گفت این است که در فصل تابستان به دلیل وجود آفتاب شدید و ضرر حتمی آن به فولیکول های پیوند شده بهتر است حتما از قرار گرفتن در محیط باز خودداری کنید و در فصل زمستان برای جلوگیری از آسیب به موهای پیوند شده از کلاه یا شال بسیار ضخیم و تنگ استفاده نکنید. به طور کلی می توان گفت بهترین زمان کاشت مو زمانیست که فرد می تواند در خانه استراحت کند و از بروز هرگونه صدمه به پوست سر یا سلامتی خود جلوگیری کند.


15-چه اقدامات بعد از کاشت مو باید انجام دهیم

پس از یک هفته میتوانید حمام رفته ولی حتما دقت کنید که زیر فشار محکم دوش نروید و به آرامی محل کاشت را با سر انگشتان دست (نه با ناخن) شست و شو دهید. (اگر بخواهید قبل از یک هفته حمام بروید فقط میتوانید از گردن به پایین را شست و شو دهید). اگر قسمت های کاشت شده بعد از یک هفته دچار پوسته های خشک و ترک ترک شد، یک شیشه کوچک روغن زیتون یا نارگیل گرفته و سرنگ بدون سوزن را از روغن پر کنید و قطره قطره به تمامی نواحی کاشت بچکانید و با سر انگشتان روغن را پخش و کمی ماساژ دهید. جهت اطلاعات بیشتر به بخش مشاوره توصیه های  مهم بعد از کاشت مو مراجعه نمایید.


16-  آیا امکان کاشت ریش و سیبیل وجود دارد؟

بله - کاشت ریش مانند سایر روش‌های کاشت مو، با برداشتن مو از قسمتی از بدن (ناحیه اهداکننده) و کاشت آن در قسمت دیگری از بدن (ناحیه گیرنده) انجام می‌شود. در مورد کاشت ریش، موهای اهدا کننده را می توان روی گونه ها، چانه یا گردن قرار داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله کاشت ریش و هرآنچه که باید بدانید و رعایت کنید   مراجعه کنید.


17- آیا ریزش‌های سکه‌ای(آلوپسی آره آتا )  با پیوند مو درمان می‌شوند؟

خیر- جهت درمان این عارضه بهترین روش مصرف دارو می باشد و کاشت مو بی فایده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله   درمان آلوپسی آره آتا یا ریزش مو سکه‌ای  مراجعه نمایید.


18- آیا بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنیم؟

در اغلب مواقع توصیه می شود تا 10 روز بعد از جراحی استفاده از کلاه به تعویق بیفتد. زیرا استفاده از کلاه نامناسب می تواند منجر به کنده شدن و جابجایی گرافت ها شود و تاثیر منفی بر نتیجه کاشت مو بگذارد. اما اگر مجبور هستید طی این مدت در محیط بیرون قرار بگیرید، حتما با مشورت پزشک از کلاه های مناسب استفاده کنید.

جهت مطالعه بیشتر به مقاله استفاده کلاه بعد از کاشت مو مراجعه نمایید.


19- آیا کاشت مجدد مو امکانپذیر است؟

کاشت مو برای بار دوم، همیشه ضروری نیست. همه افرادی که برای بار اول موهای خود را کاشته‌اند؛ نیاز ندارند که مجددا و برای بار دوم، عمل کاشت مو انجام دهند. اما به‌طور کلی این امکان وجود دارد که  نیاز باشد فردی دو یا حتی چند بار عمل کاشت مو را انجام دهد. با این حال، کاشت مو برای دومین بار، نیاز به ظرافت و مهارت خاصی دارد. در اینجا ما به 5 نکته که باید قبل از کاشت موی دوم در نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله کاشت مجدد مو امکان پذیر است؟  مراجعه نمایید.


20- آیا می‌توانم موهایم را بعد از کاشت مو رنگ کنم؟

بله، شما می‌توانید موهای خود را بعد از کاشت رنگ کنید.  نکاتی نیز در این باره وجود دارد که برای مراقبت از موها و سلامتی خود باید این نکات را رعایت کنید. موهای تازه پیوند شده، قوی و انعطاف پذیر هستند، اما پوست سر شما پس از جراحی و انجام عمل کاشت مو، بسیار حساس‌تر از قبل خواهد بود. پوست سر شما برای بهبودی و جلوگیری از تحریک یا بروز عوارض جانبی به زمان نیاز دارد. همچنین ممکن است لازم باشد محصولات یا روتین‌های قبلی خود را تغییر دهید تا از موها و پوست سر خود بهتر محافظت کنید

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله آیا می‌توانم موهایم را بعد از کاشت مو رنگ کنم؟ مراجعه نمایید.


21- چطور بدانم سر من  به چند  گرافت مو نیاز دارد؟

اعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت مو موفق، یک موقعیت فردی است و نیاز به یک جلسه مشاوره با جراحان مجرب دارد. با این حال، عواملی وجود دارد که می‌تواند بر تعداد پیوندهای مورد نیاز برای پوشش طبیعی سر شما تأثیر بگذارد. هر دو ناحیه دهنده و گیرنده باید مورد مطالعه قرار گیرند تا مشخص شود که "چه تعداد پیوند برای پوشاندن مناطق طاسی نیاز است؟" و "منطقه(های) دهنده می‌تواند چه تعداد پیوند ایجاد کند؟".

جهت مطالعه و اطلاع بیشتر می توانید به مقاله  سر من به چند گرافت مو نیاز دارد مراجعه کنید.


22- چطور می توانم کلینیک های دارای مجوز و تخصصی پوست و مو که عضو انجمن متخصصین پوست هستند را پیدا کنم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت انجمن متخصصین پوست ایران و  سایت انجمن متخصصین پوست استان فارس اطلاعات لازم از کلینیک های دارای مجوز و همچنین متخصصین پوست را  به دست آورید.

صفحه عضویت دکتر وارث در انجمن متخصصین پوست ایران

صفحه مربوط به کلینیک دکتر وارث در انجمن متخصصین پوست استان فارس

صفحه مربوط به دکتر بهروز وارث  در قسمت متخصصین پوست استان فارس

مجموعه کلینیک کاشت مو دکتر وارث با بهترین متخصصین و تکنسین ها و بهترین نتیجه ها در خدمت شما می باشد 

جهت مشاوره رایگان با کلینیک پوست و مو دکتر وارث با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۹۰۲۹۳۶۷۷۹۹

۰۹۰۲۳۰۱۰۷۹۹