کاشت ریش و هرآنچه که باید بدانید و رعایت کنید

کاشت ریش و هرآنچه که باید بدانید و رعایت کنید

کاشت ریش و هرآنچه که باید بدانید و رعایت کنید

مقالات

در بسیاری از کشورها ریش و سیبیل نشانه زیبایی و جذابیت مردان می باشد. و به همین دلیل مردانی که دارای ریش و سیبیل زیبا و منظم هتستند مورد توجه بیشتری قرار می گیرند و دارای اعتماد به نفس بیشتری می باشند. اما برخی از مردان به دلیل عوامل ژنتیکی و آسیب هایی مانند سوختگی و زخم در صورت نمی توانند ریش بگذارند، امروزه این مشکل به وسیله روش های علمی و پیشرفته حل شده است،  چه آنهایی که مشکل ژنتیکی دارند و چه افرادی که به دلیل سوختگی و زخم امکان داشتن ریش و سیبیل را از دست داده اند می توانند با کاشت ریش، دارای ریش منظم و زیبایی شوند.

کاشت ریش؛ مانند سایر روش‌های کاشت مو، با برداشتن مو از قسمتی از بدن (ناحیه اهداکننده) و کاشت آن در قسمت دیگری از بدن (ناحیه گیرنده) انجام می‌شود. در مورد کاشت ریش، موهای اهدا کننده را می توان روی گونه ها، چانه یا گردن قرار داد.

مراحل انجام کاشت ریش

 

مراحل انجام کاشت ریش

 شخص کاندید  قبل از پیوند و کاشت ریش  اقداماتی را باید انجام دهد که به ترتیب زیر می باشد.

  1. فرد توسط متخصص پوست مورد معاینه قرار می گیرد. سپس ناحیه ای که فولیکول های مو از آن گرفته می شود مشخص می شود و تعداد گرافت ها محاسبه می شود. در این معاینه دو نکته مهم وجود دارد. ابتدا نیاز به ناحیه ای که باید پیوند زده شود مشخص می شود و ثانیاً تعداد پیوندهایی که می توان از ناحیه اهدا کننده برداشت کرد ارزیابی می شود. این عملیات از سه بخش اصلی تشکیل شده است. ابتدا به شکل برداشتن ریشه ها از ناحیه اهداکننده،جداسازی کانال و کاشت ریشه ها می باشد.

  

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گرافت مو به مقاله معرفی بانک مو و اهمیت آن ،گرافت مو چیست؟ مراجعه کنید.

 

  1. قبل از عمل، پزشک  یک سری آزمایش خون  برای فرد می نویسد که لازم است این آزمایشات انجام دهد.
  2.  بی حسی موضعی برای عمل بدون درد روی فرد اعمال می شود.
  3.  فولیکول های مو با ابزار لازم از ناحیه اهدا کننده جمع آوری می شوند. سپس اندام در محلول پیوند نگهداری می شود تا بافت از دست رفته ای وجود نداشته باشد. گرافت‌های جمع‌آوری‌شده با توجه به نوع جراحی ریش که انتخاب می‌کنید، به ناحیه مورد نظر پیوند زده می‌شوند.
  4. پس از عمل، بهبودی سریع حاصل می شود و هیچ جای زخمی وجود ندارد.

 

بهبودی پس از کاشت ریش چقدر طول می کشد؟

روشی  که پزشک برای پیوند ریش استفاده می‌کند، تأثیر زیادی در بهبودی شما خواهد داشت. دو نوع کاشت موی ریش وجود دارد که با نام‌های FUE (استخراج واحد فولیکولی) و FUT (پیوند واحد فولیکولی) شناخته می‌شوند.

این دو روش معمولاً روش‌های برداشتن مو از ناحیه اهداکننده را توصیف می‌کنند. پس از برداشتن فولیکول‌ها، جراح برش‌های کوچکی را در مناطقی که رشد ریش جدید مورد نظر است ایجاد می‌کند.

فولیکول‌های مو در زوایای قائمه قرار می‌گیرند تا جلوه‌ای طبیعی داشته باشند. پس از اینکه ریشه ها در مکان های جدید خود مستقر شدند، عملکرد طبیعی خود را خواهند داشت و به مرور زمان ریش بیمار را تشکیل می دهند.  این دو تکنیک را برای روند درمان مقایسه می کنیم:

دو نوع اصلی پیوند ریش وجود دارد:

     استخراج واحد فولیکولی (FUE)

     پیوند واحد فولیکولی (FUT)

 

کاشت ریش FUE یک تکنیک محبوب است. تک تک فولیکول های مو را یکی یکی از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت پوست سر، همسطح با گوش) جمع آوری می کند. سپس جراح برش های ریزی در ناحیه ریش گیرنده (جایی که می خواهید موهای جدیدتان رشد کند) ایجاد می کند. این یک فرآیند ظریف است که با تراکم و جهت موهای جدید ریش هماهنگ است.

پس از آماده شدن ناحیه گیرنده، می توان فولیکول های مو را کاشت. روش FUE بر خلاف روش FUT که می تواند یک اسکار "خطی" قابل توجه به جای بگذارد، جای زخم های دایره ای کوچکی در ناحیه اهدا کننده ایجاد می کند. همچنین زمان بهبودی کوتاه تری نسبت به زمانی که از تکنیک FUT استفاده می شود وجود دارد.

کاشت ریش FUE معمولاً در یک جلسه کامل می شود و ممکن است بین 6 تا 10 ساعت طول بکشد. گاهی اوقات دو جلسه نیاز است ، زمانی که ریزش موی صورت قابل توجه است، یا زمانی که تراکم اضافی لازم است. بی‌حسی موضعی همراه با تزریق برای این عمل تزریق می‌شود و پس از تزریق نباید دردی احساس کنید.

پیوند ریش FUT، که گاهی به آن روش نواری نیز گفته می‌شود، شامل برداشتن یک نوار بافت کوچک از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت پوست سر) است. پس از بسته شدن ناحیه اهداکننده و باقی ماندن یک اسکار، نوار زیر میکروسکوپ قرار می‌گیرد و به چندین گرافت کوچک حاوی یک تا چهار فولیکول مو تقسیم می‌شود. سپس، مانند پیوند FUE، پیوندها در برش هایی در محل گیرنده قرار می گیرند.

از آنجایی که تکنیک FUT می تواند موهای بیشتری را پیوند بزند، کاشت ریش های بزرگتر با این روش آسان تر است. روش FUT معمولاً بیشتر از FUE طول می کشد و این روش بین 6 تا 12 ساعت طول می کشد. این با توجه به ناحیه تحت پوشش و تعداد پیوندهایی که در حال جابجایی هستند متفاوت است. معمولاً برای پیوند ریش FUT نیز از بی حسی موضعی استفاده می شود.

کاشت موی صورت نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. معمولاً برای تسکین درد در ناحیه اهداکننده و گیرنده از بی‌حسی موضعی استفاده می شود و آرام‌بخش برای حفظ آرامش و راحتی  به بیمار در طول عمل داده می‌شود.

 

بعد از کاشت ریش چه اتفاقی می افتد؟

محل کاشت ریش، ابتدا خارش خواهد داشت و پس از چند روز احتمالاً احساس بهتری خواهید داشت. ممکن است متوجه پوسته های کوچک در اطراف ریش های پیوند شده شوید. این نشان می دهد که پیوند خوبی داشته اید. اما باید از شستن صورت خودداری کنید. علاوه بر این، باید از فعالیت های شدید و هر چیزی که می تواند باعث تعریق شما شود، اجتناب کنید.

بعد از 5 روز نهایتا می توانید صورت خود را با آب و صابون بشویید.  از آب گرم استفاده کنید. پوست خود را خشک کنید؛ پیوندها را هرگز مالش ندهید. در پایان روز هفتم، تمام پوسته ها از بین می روند.

 بعد از 10 روز مجاز به اصلاح هستید. اگر عمل FUT انجام داده اید، بخیه های شما در این زمان برداشته می شود. پس از حدود دو هفته، ریش های پیوند شده شروع به ریختن می کنند. این به دلیل شوک فولیکول های مو اتفاق می افتد، اما فولیکول های جدید بلافاصله رشد می کنند و دائمی می شوند.

 

کاشت ریش چقدر طول می کشد؟

کاشت ریش مدت زمان محدودی ندارد مگر در شرایط شدید (سوختگی، جراحت). این یک عمل کاملا دائمی است.

هزینه کاشت کامل ریش چقدر است؟

هزینه کاشت ریش بستگی به نوع عمل و تعداد گرافت دارد که بعد از معاینه، هزینه آن مشخص می شود. جهت مشاوره می توانید با کلینیک پوست و مو دکتر وارث تماس بگیرید.

کلینیک تخصصی پوست و موی دکتر وارث، سال‌هاست که به طور تخصصی در زمینه‌ی کاشت موی سر، کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل فعالیت می‌کند. موارد زیر از جمله برتری‌های ما هستند:

  • استفاده از پیشرفته‌ترین لوازم و دستگاه‌های کاشت مو،
  • انجام کاشت به روش‌های FUT، FIT، SUT، BHT، micro FIT و
  • بهره گیری از حاذق‌ترین و ماهرترین متخصصان کاشت مو در ایران،
  • بهره گیری از کادر درمانی مجرب،

 

آیا کاشت ریش ارزش دارد؟

به دلیل رضایت بسیاری از بیماران پس از عمل، تصاویر قبل و بعد از کاشت ریش و دائمی بودن آنها، انجام این روش کاملاً ارزشمند است.

کاشت ریش چقدر دردناک است؟

کاشت موی ریش روشی بدون درد است به جز روش FUT که در آن از بیهوشی استفاده می شود. فقط برای کاهش تنش به بیماران مسکن یا بی حسی موضعی داده می شود.

آیا می توانم بعد از کاشت ریش اصلاح کنم؟

حداقل تا 10 روز بعد از جراحی ریش اصلاح توصیه نمی شود. شما باید در اولین اصلاحات خود بسیار ملایم باشید، زیرا ممکن است در ابتدا صورت شما حساس یا متورم باشد. به طور کلی باید در چند هفته اول از دست زدن یا تراشیدن آن ناحیه خودداری کنید تا تأثیر نامطلوبی بر فولیکول های کاشته شده نداشته باشید.

عوارض کاشت ریش چیست؟

برخی از عوارض جانبی، اگرچه خیلی شدید نیستند، به شرح زیر است:

 تورم و قرمزی شایع ترین عوارض جانبی هستند. ممکن است بعد از جراحی صورت شما متورم شود.

ممکن است کمی بی حسی صورت یا مقداری کشش روی پوست احساس شود. این عوارض مهم نیستند زیرا برای مدت کوتاهی پس از جراحی ادامه خواهند داشت. در نهایت، جای زخم می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی بالقوه باشد. البته اگر روش هایی مانند FUE را انتخاب کنید، این عارضه زیر سوال نمی رود.

 

آیا قبل از کاشت ریش باید اصلاح کنم؟

در کاشت موی ریش برای گرفتن گرافت نیاز به تراشیدن است. به این ترتیب، اصلاح قبل از عمل معمولاً روند کاشت را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند.

 

به نظر می رسد کاشت موی صورت در سال های اخیر به یکی از روش های زیبایی در بین مردان تبدیل شده است. به خصوص به لطف دنیای مدرن، این روند رو به افزایش است. این فرآیند، جایی که رضایت زیاد است، به ویژه در مقایسه قبل و بعد از کاشت ریش آشکار می شود. به این ترتیب علاقه به کاشت ریش روز به روز بیشتر می شود. به خصوص در سال های اخیر روش های جدیدی به وجود آمده است که نیازی به جراحی ندارد و تقریباً هیچ جای زخمی ایجاد نمی کند.

برای سوالات دیگر، با ما تماس بگیرید!